GARIZUMAN ZEHAR
ELEIZBARRUTIAK ESKEINTZEN DEUSKUZAN MATERIALA
ETA DOMEKA BAKOITZERAKO AHOLKATZEN DEUSKUZAN ABESTIAK.
ZU ZARA GURE BIDEA
BAKE MINA TXORI KANTARI
ZEIN GOZO TA EDER DAN ABESTEN DIZUT JAUNA
Jesus Jauna, Zuk esan zenduan:
ZEIN GOZO TA EDER DAN ABESTEN DIZUT JAUNA
GARIZUMAN ZEHAR
BIZIAN GORAKO GAIAK
HASIERAKO OTOITZA
Jesus Jauna, Zuk esan zenduan:
“Bi edo hiru nire izenean batuta dagozan lekuan,
han nago Ni euren erdian”.
Batzar hau zure izenean ospatu nahi dogu.
Agertu zaitez gure erdian, gure ilunak argituz
eta gure makaltasuna sendotuz.
Emoiguzuz gogo beroa eta adorea,
zure mahastian lanean jarraitzeko,
doguzan urte, mugatasun eta guzti.
Gure fede esperientzia besteengana
luzatzen jakin daigula,
Gure astia eta gure burua euren onerako eskeiniz.
Egin gagizuz bihotzez leialak eta apalak,
egia zuzentasuna eta bakea maitatu ahal izateko.
Sendotu, arren, alkartzen gaituen
kristau adiskidetasunezko loturak,
eta zabaldu gure bihotzak, gizaki guztiak Zuk maite
dozuzan lez maitatzeko
AMAIERAKO OTOITZA
Maria,
Jaungoikoaren eta gure Ama:
Kanango
ezteguetan jarraibiderik
onena
emon deuskun:
“Egizue
Berak esaten deutsuena “.
Gaurko
batzarra amaitzean,
eskerrak
emoten deutsuguz,
eta
argia eta indarra eskatzen,
Zure
Semearen erakutsiak
zuzen
ulertu eta
bizitzara
behar dan lez eroateko;
gure
anai-arreba diran gizakien alde
jokatu nahi dogu,
salmogilearekin
esan ahal izateko:
“Zahartzaroan
ere frutu emoten jarraituko dabe”.
GARIZUMAKO V. IGANDEA B
SARRERA
1. Gizonaren bizitzaldia bai laburra! 100 urtera iritsi ezkero... ! eta zer da, ba, 100
urte, munduaren hasieratik azken egunera bitartean? Eta munduaren kondaira osoa
ere zer da Jaungoikoaren izate amaigabearen ondoan? Jakina, hau guretzat
misterioa da. Berdin da misterioa Garizuman Jaunak eskaintzen digun salbamena,
parkamena, egiten digun dei berria. Misterioa ez da ulertzen ez duguna bakarrik;
Jesusen esanera, maitasuna den Jainko Aita-Amaren aurrean jarri, Berari entzun
eta gogo beroz erantzutea. Orduan egiten da misterioa ikusgarri
2. Ez daukagu zertan beldurtu gure bizitzaldian honenbeste nahasteborraste
ikusten dugulako. Haundiagorik izan da munduan! Baita izango ere! Jaungoikoak
erabakita daukan orduan eta moduan gertatuko da dena. Hau jakiteak gure bihotza
baretu eta adoretu egin behar du. Eta alperriko laino-jorran ibili gabe, gaur eta
hemen egin behar duguna itxaropenez eta gogo beroz egin. Hau da gaur eta
hemen gure eskuan daukaguna. Gainerakoa Aitaren eskuetan dago; utzi dezaiogun
Jainko izaten.
. Entzun ezaidazu, Jauna. Adi egon zakizkit, deika nagokizuu.
Zurekin egotera natorkizu eta zure ondoan gelditzera.
. Zure aurrean isilik nago,
Zuk nire bizitzaren berri ongi dakizu eta.
Hemen naukazu, Jauna, hona nire bihotza den modukoa:
Zure begi zolien aurrean ezertxo ere gorde gabe.
Hemen naukazu buztin berria bezala,
zure esku errukitsuak noiz moldatuko zain.
. Nire bihotza inolako zatiketa gabe, osorik zurea izan dedila.
Bihotz-bihotzez eskerrak Zuri, Jauna, ene Jainko.
Beti esango dizut: Zu nire lagunik zintzoena zerala.
3. JESUKRISTOREN EBANJELIOA SAN JOANEN LIBURUTIK: Jn 12, 20 – 33
Aldi hartan, jaia ospatzeko igo zutenen artean, baziren greziar batzuk ere.
Hauek Galileako betsaidarra zen Feliperengana hurbildu ziren, eta eskabide hau
egin zion: “Jauna, Jesus ikusi nahi genuke”. Felipe Andresi esatera joan zen.
Andresek eta Felipek Jesusi esan zioten.
Jesusek erantzun zien: “Iritsi da Gizonaren Semea goratua izateko ordua.
Bene-benetan diotsuet: Gari alea lurrean erori eta hiltzen ez bada, bakarrik
gelditzen da; baina hiltzen bada, ale ugari ematen du. Bere bizia maite duenak
galdu egingo du; eta bere bizia gorroto duenak mundu hontan, betiko bizitzarako
gordeko du. Nire serbitzari izan nahi duenak, jarrai bezait; eta Ni nagoen tokian,
hantxe izango da nire serbitzaria ere. Nire serbitzari egiten dena, goratu egingo du
nire Aitak.
Orain larri dago nire barrua; eta zer esan? Aita, atera nazazu ordu honetatik?
Baina hain zuzen, honetarakoxe etorri naiz Ni, ordu honetarakoxe! Aita, goratu
ezazu zure izena!”
Orduan hitzhots bat entzun zen zerutik: “Goratu dut eta goratuko dut berriro
ere”. Han zegoen jende taldeak, hots hori entzun zuenean, trumoi hotsa zela
zihoen; beste batzuk, berriz, hau zihoen:”Aingeruren batek egin dio hitz”. Jesusek,
ordea, esan zien: “Nigatik ez, zuengatik izan da ahots hori. Oraintxe da munduaren
auzia; oraintxe botako dute kanpora mundu honetako nagusia; eta Nik, lurretik gora
jaso nazatenean, Neregana bilduko ditut guztiak”. Nolako heriotzaz hil behar zuen
adierazten zuen horrela.
GOGOETA
a) Garizumaldian -eta horrlako aukera ederrak izan ezkero, batez ere!- Jesus
ezagutzeko gogoa guregan biziagotu egiten zaigu: "Jauna, Jesus ikusi nahi
genuke". Nolako poza Jesusen bihotzean! Aitaren Espiritua badabil bihotzetan argi
egiten. Jesusen lagunengana hurbildu ziren. Haien bitartez, Felipe eta Andresen
bitartez, Jesusengana iritsi ahal izan zuten. Gaur ere Jesusek bitartekoak behar
ditu. Ezagutzen duzu gaur Jesusengana hurbiltzeko biderik, lagunik, talderik? Non?
Bizian Gora zer deritzaizu?
b) Orduan ere, jendea Jesusen bila eta Jesusen aurka; Jesusek zirkin eragiten du.
Jesus ezagutu eta jarraitzea, bere Erreinuaren alde jokatzea da:"Bere bizia maite
duenak, galdu egingo du; eta bere bizia gorroto duenak mundu honetan,
betiko bizitzarako gordeko du". Jesus ez dabil jende-multzoaren bila, ahal denik
eta biderik errazenak eskainiz. Bide zuzena, garbia, Aitaren gogokoa da bere bidea.
Bizia maitatu, bizia gorrotatu... Hemen gorrotatzea zera da: norberekeria alboratu,
une bateko atseginez zorabiatu gabe jokatu; orduan bizia galtzea ez, baino, bizi
ederrago bat irabaztea da. Ulertzen al diogu Jesusi?
d) Jesusen bidea aldatzgora da, baina ez dago BIZITZARAKO besterik. Esanak
esan, hauxe da gizaki heldua, betea, osokoa izateko bide bakarra. Eta Jesusek
gizaki helduak nahi gaitu, ez txontxongilo batzuk, haizetara dabiltzen txoriak bezala.
Jesus bere Aitak goratzen du, baina gurutzean jasoa izanda gero: “Ni lurretik gora
jaso nazatenean, Neregana bilduko ditut guztiak” “Neregana bilduko” : Jesus
bizitzako ardatz izango dut. Garizumarako horra Maisu bakarra. Bizian Gora egokia
al da kristau jubilatuak Jesusengana biltzeko? Zer deritzaizu? Zu zerori nola bildu
zintuen?
OTOITZA: Gurutzetik deika zaitudan Jesus laztana! Harrituta naukazu
horrenbesteko maitasunez. Neronek ere "ikusi" nahi zaitut, ezagutu, gero eta
gehiago maitatzeko. Besteen zerbitzari izanez, zure jarraitzaile izan nahi dut. Har
nazazu zeure serbitzuan eta lagunen artean. Gaurtik aurrera Zu izango zera lagun
maite eta nire ondasun
GARIZUMAKO IV. IGANDEA B
SARRERA
1. Munduko kondaira osoa eta gizabanakoaren bizitza osoa Jaungoikoaren aldetik
salbamen-kondaira da. Hortxe egiten dugu pekatu eta hortxe -kondairaren barrutikeskaintzen digu Jaunak salbamena eta luzatzen digu bere eskua. Baina norberak
eskuak eta bihotza zabaldu eta luzatu behar Berarengana uste osoz. Jaunak
ahaleginik asko egin du gu salbatzeko; baina “gu gabe sortu gaituenak, ez gaitu
salbatuko gu gabe”. Jaungoikoak ezin du egin gugatik egin duena baino gehiago:
Semea emateraino. Garizuman, batez ere, agertu behar dugu Berari erantzuteko
zeinbat egiteko prest gauden.
2. Jaungoikoak bere Semea gu salbatzera bidaltzea, horra salbamen-kondairaren
gailurra; eta Garizumaldian eta pazkoaldian Jesus horrexen jarraipenean ipintzen
gaitu Eliz Amak. Jesus bide denetan dago: bide onetan, aspertu gabe aurrera egin
dezagun laguntzen; okerrean bagabiltz, zuzenera deika, errukiz bidera atereaz.
Jauna eta gu bakoitza elkarren bila Garizuman..., hau bai jokabide zuzena eta
onurakorra! Zer deritzaizu?
. Nire bihotza behartsu sentitzen da, Jauna,
lurreko hautsaren pareko.
Jar itzazu, Jauna, zure eskuak,
zure bihotza nire mixerian,
eta bete zure errukiz nire bizia.
Zaindu nire bizia, salba nazazu.
Zuregan dut uste on.
. Niretzat nor eta zer zeran agertu nahi dizut:
Zu zera nire Jainkoa,
nire Aita zera, Zuk maite nauzu,
Zuri deika naukazu egun osoan.
Hau pozgarri da, zure lagun izan nahi duenarentzat,
nire konfiantza Zuregan jarri dut eta.
. Nik badakit Zu ona zerana eta parkatzen didazuna.
Badakit errukitsu zerana,
bere bihotza zure maitasunera
eta leialtasunera irekitzen duenarentzat.
JESUKRISTOREN EBANJELIOA SAN JOANEN LIBURUTIK ( Jn 3, 14-21)
Aldi hartan, Jesusek esan zion Nikodemori:
“Moisesek basamortuan brontzezko sugea jaso zuen bezala, hala izan behar
du jasoa Gizonaren Semeak, Haregan sinesten duten guztiek betiko bizia izan
dezaten.
Izan ere, hain maite izan zuen Jainkoak mundua, bere Seme bakara eman
zion, Harengan sinesten duenik inor galdu ez dadin, betiko bizia izan dezan baizik.
Jainkoak ez baitzuen bere Semea mundura bidali, mundua kondenatzera,
haren bitartez mundua salbatzera baizik. Harengan sinesten duena ez dago
kondenatua; sinesten ez duena, berriz, kondenatua dago jadanik, Jainkoaren Seme
bakarraren izenean sinetsi ez duelako. Hauxe da kondenazioaren arrazoia: argia
mundura etorria dela, eta gizakiek ilunpea nahiago izan dutela argia baino, haien
egiteak gaiztoak zirelako. Izan ere, gaizki egiten duenak gorrotoa dio argiari, eta ez
dator argitara, bere egiteak agirian gelditu ez daitezen. Egiaren arabera ari dena,
berriz, argitara dator, bere egiteak Jainkoak nahi duen bezala eginak direla agertu
daiten”.
a) Bizia sortu eta argitaratzea, atsegin-atsekabeen frutua da. Gero eta gero ere, dena
da biziaren alde. Beste horrenbeste Jainkozko bizitzaren inguruan ere: "Hain maite
izan du Jaungoikoak mundua: bere Seme bakarra eman dio". Txatal bietan
Jaungoiko Beraren tamainuko maitasuna agiri da: ezin gehiagoan. Jaungoikoa
maitasuna da, eta ezin du egin ezer maitasunez izan ezik. Aurtengo Garizuman ere
berriren berri maitasunez deika datorkigu. Benetan sinesten al dugu hau? Maitasun
honetan sinesteak zertara eragiten digu?
b) Eta hor geratu zaigu Jesus Gurutze habean zintzilik eta beso-zabalik gizaldien
azkeneraino; eta egin ahalak egin arren, gizonok ezin ditugu Haren besoak bildu eta
tolestu: "Moisesek basamortuan sugea jaso zuen bezala, horrela jaso beharra
da Gizonaren Semea; sinesten duten guztiak betiko bizia izan dezaten". Eta nork
sinesten du Gurutzeko Jesusengan? Bere aurrean erabakiak hartu eta maitasunez
betetzen saiatzen denak. Nik neuk zer leku ematen diot Jesukristo Gurutzekoari? Ba
al daukat Berarekin maitasunezko harremanik?
d) Jaungoikoak salbatu baino ezin dezake egin, maitasuna delako; kondenatzen
denak bere burua berak kondenatzen du, maitasun bidean sartu ez delako. Gaurko
ebanjelioak argi baino argiago esan digu: “Hauxe da kondenazioaren arrazoia:
argia mundura etorri dela, eta gizakiek ilunpea nahiago izan dutela argia baino,
haien egitedak gaiztoak zirelako”. Orduan gure eskuan dago salbazioa? Bai,
Jaungoikoak lagunduta; Berak bere aldetik egin beharrekoak eginda dauzka, gure
erantzunaren zain dago. Nola sentitzen zera honen aurrean?
OTOITZA: Bai haundi, zabal, sakona zure Bihotza, Zeruko Aita! Zeure Semea
emateraino maite izan gaituzu. Arren, sinets dezagula! Bai neurtu-ezinekoa zure
maitasuna, Jesus Gurutzekoa! Odola ta bizia eman dituzu, gu salbatzearren. Arren,
sinets dezagula! Maitasun hutsez sortu eta berrerosiak geran ezkero, maitasunez bizi
gaitezela
GARIZUMAKO III. IGANDEA B
SARRERA
1. Kristau izatea maitasun-bidean planteatu behar da, ez lege-bidean. Jainkoari zer
atsegin eman genezaioke lege batzuk betetzeaz, lege-bidez Berarekiko maitasunbizitzara sartzen ez bagera? Legea, arauak, erritoak etabar biderakusle eta
lagungarri dira, ez helburu. Lege-betetzailerik onena izan daiteke, maitasun-bidean
pausorik aurrera eman gabe. Garizumako bidea maitasun-bidea da, aurrean dugun
Jesusi jarratzea delako.
2. Garizumako ekintza eta jardunaldi guztien helburua bizitza da: Jainko-semealaboi dagokigun bizitza. Gaixorik dagoen gorputzean egiten diren ebakuntzen
antzeko zer batzuk egin behar ditugu espiritu-bizitzan ere, sendatuko bagera.
Egiazko osasuna eta salbarnena ederregiak dira, huskeri batzuen trukean iristeko.
Garizumak ez du betetzen bere eginbeharra, bijili-barauak eginez, Jesusi orpozorpo jarraitzeaz baizik. Garizuma ez da amaitzen Ostiral Santuz, Berpiztu den
Jesusi urtean zehar azkenera arte jarraitzen du, biziberrituta.
. Jauna, gure ihesleku Zu izan zera
gizalditik gizaldira.
Zuk ez dakizu zer den denboraren pisua,
Zer diren adinaren arrakalak,
eta zahartzaroak astiro eta maitekiro
gero eta estuago eransten digun gerrikoa.
. Mila urte Zuretzat begi-bristada baino hutsago dira,
izatearen betetasuna duzu Zuregan;
ez erlojurik, ez ordurik, ez ezertako neurririk ez duzu;
ez duzu begira inongo begirik, ez ispilurikl.
. Erakus ezaiguzu, Jauna,
ihes dijoan denborari bihotz onez begiratzen.
eta bihurtu zaitez guregana,
denborarik ez duzun Jainko hori,
zure betiko maitasun-aulkitik.
JESUKRISTOREN EBANJELIOA SAN JOANEN LIBURUTIK: Jn 2, 13 – 25
Aldi hartan, judutarren Pazkoa hurbil zegoen, eta Jesusek Jerusalenera igo
zuen. Jauretxean, idi, ardi eta uso-saltzaileak aurkitu zituen, eta dirulariak eserita.
Zigor bat lokarriz egin, eta jauretxetik bota egin zituen denak, ardi ta idiekin, diruak
sakabanatuz eta mahaiak irauliz. Eta uso-zaltzaileei esan zien: “Kendu hoiek hortik!
Ez bihurtu merkatu-etxe nire Aitaren etxea”. Eta ikasleak, idatzita dagoenaz
gogoratu ziren: “ Zure etxeaganako maite-minak jango nau”.
Orduan, judutarrak, tartean sartuta, esan zioten: “Ze ezaugarri ematen diguzu,
hori egiteko?” Eta Jesusek: “Honda ezazue jauretxe hau, eta hiru egun barru jasoko
dut”. Judutarrak erantzun zioten: “Berrogeita sei urte behar izan ziren, jauretxe hau
egiteko; eta zuk hiru egunean jaso?” Baina Jesusek bere gorputzaren jauretxea
esan nahi zuen.
Hilen artetik berpiztu zenean gogoratu ziren ikasleak honetaz, eta sinetsi
zuten Liburu Santuak eta Jesusek esandako hitza.
Pazko jaietan Jerusalenen zegoen bitartean, askok sinetsi zuten Haren
izenean, egiten zituen ezaugarriak ikusita. Baina Jesus ez zitzaien guztiz irekitzen,
denak ezagutzen zituelako; ez zeukan Harek gizonaren berri inok eman beharrik,
gizon bakoitzaren barruan zer dagoen bazekielako.
GOGOETA
a) Aitaren Erreinua, etxea, izena...guzti honek Jesus irakitzen ipintzen zuen, behar
ez den moduan erabiltzen ikusten zituenean: "Zigor bat lokarriz egin, eta
jauretxetik bota egin ziuen denak: "Kendu horrek hortik! Ez biurtu merkatuetxe nire Aitaren etxea". Gure parroki bizitzak ba ote dauka horren antzik? Zer da
gehiago: merkatu-etxe ala Jainko-etxe? Azoka baten nola jokatxen da? Eta gure
arteko Jainko-etxe baten? Zer egin eta zer kendu Aitaren Etxea merkatu-etxe izan
ez dadin?
b) Ebanjelio-txatal hau beste toki askotara zabaldu daiteke: familiara, gure talde
honetara, geu bakoitzaren bizitzara. Garizumaldia egoki zaigu gure "etxeok" Aitaren
Etxe bihurtzeko. Hirutariko Jainko-etxe bakoitzean zer egin nezake Jainko-etxe izan
dadin: Famlian, Bizian Gorako taldean eta ni neronengan, bakoitzarengan?
d) Dena dela, Jaungoikorekin zintzoki jokatu behar dugu; ezin diogu iruzur egin,
batekoz-besteko ziririk sartu. Geuk baino ere hobeki ezagutzen eta maitatzen gaitu;
horregatik zer egin argi eta garbi diosku bakoitzari, horretarako laguntza eskainiz:
“Baina Jesus ez zitzaien guztiz irekitzen, denak ezagutzen zituelako; ez
zeukan Harek gizonaren berri inork eman beharrik, gizon bakoitzaren barruan
zer dagoen bazekielako” Gaur bertan entzun dezaiogun guregan dugun Jesus
maite errukitsuari, sendatu nahi gaitu eta. Zail egiten al da benetan Jesusi
entutzea? Zer behar da horretarako? (Isildu eta konpartitu)
OTOITZA: Jesus Gurutzekoa! Zure zainetako odolak bris-bris egiten digu bihotzeko
begietan. Zu bai zerala Aitaren Etxe bedeinkatua. Zuregan aurkitu nahi dugu Aita.
Prest gaude, Jauna, egin behar dena egiteko. Lagun ezaiguzu, arren
GARIZUMAKO II. IGANDEA B
SARRERA
a) Bizitza bera da gizon bakoitza norainokoa den agertzeko bidea eta aukera.
Batzuetan pozez goraka; bestetan, eta sarriago beharbada, atsekabez eta
burumakur. Hortxe, bizitzako lexibak garbitzen gaitu ustelkeri guztietatik. Baina
horretarako norberak agertu eta aitortu behar zikinkeriak, zertatik garbitu nahi duen.
Norberak nahi gabe, ez dago derrigorrezko garbiketarik. Hau da gaurko akats bat:
pekaturik ez; inoren bizitzan inoiz baino gehiago ikusten dugu, baina, gurean... Jesus
Maisuaren aurrean jarri gaitezen, ia Bere iritzi eta jarreratik gero eta hurbilago ala
urrutiago gauden.
b) Fedeak ba ote dauka lexibaldi honetan zerikusirik? Zintzoak behintzat bizitzaren
joan-etorriaren barrutik jotzen du Jaungoikoarengana; bai goraldietan eta bai
beheraldietan. Jaunak gure bizitzan aztertzen gaitu; bizitza azaleko eta okerreko
frutuak ez zaizkio atsegin. Geuri ere ez digute onik egiten, ez gaituzte gero eta
helduago egiten. Garizuma heldutasuneruntz gogo beroz doazenen aukera da; hor
agertzen du bakoitzak norainokoa den Jaunarekiko zintzotasuna.
. Zu zera Nazareteko Jesus, gurfeganako Aitaren errukia:
Aitak zure maitasunaren bitartez
isuri du bere bihotza lurrera, gure artera,
eta bere neurrigabeko samurtasunez
gure pekatuak garbitu nahi dizkigu.
. Pekatu egin dugu
zure neurrigabeko maitasunaren aurrean,
Aitaren samurtasunaren aurka.
Hau egoera mingarria, lotsagarria,
zure hainbesteko maitasunari
hoztasunez erantzunez.
JESUKRISTOREN EBANJELIOA SAN MARKOSEN LIBURUTIK: Mk. 9, 2 – 10
Aldi hartan, hartu zituen Jesusek Berarekin Pedro, Santiago eta Jon , eta mendi
goi batera igo zuten haiekin bakarrik; eta hiruren aurrean antz-aldatu egin zen. Haren
jantziak diztiratsu, zuri-zuri bihurtu ziren, inongo zuritzailek zuritu ezin ditzakenez. Eta
Elias eta Moises agertu zitzaizkien, Jesusekin hizketan.
2
Pedrok hitz egin zuen orduan, eta esan zion Jesusi: “Maisu, bai ederki gaudela
hemen! Hiru txabola egin ditzagun: bata, Zeuretzat, bestea Moisesentzat, eta bestea
Eliasentzat”. Ez zekien zer esaten zuen ere; zeharo beldurrak hartuta zeuden-eta.
Orduan, hodei bat sortu zen eta estali egin zituen, eta hodeitik ahots bat entzun
zen: “Hauxe da nire Semea, nire Maitea. Entzun ezaiozue”. Eta halako baten, haien
ingurura begiratu, eta ez zuten Jesus baino ikusi beraiekin.
Menditik behera jaisterakoan, ikusi zutenaren berri inori ez emateko agindu zien
Jesusek, arik-eta Gizonaren Semea hilen artetik piztu arte. Agindu hori gorde zuten,
eta elkarri galdetzen zioten zer izan ote zeitekean hilen artetik pizte hori.
==============================================================
GOGOETA
a) Jesusen Ebanjelioan zigorra eta amenazua baino gehiago, eztaia, maitasuna,
poza, bizi berria ipintzen zaizkigu aurrean. Tabor mendiko eztialdia bai esperientzi
gozoa! "Maixu, bai ederki gaudela hemen"! Gure bizitzara begira jarrita, gehinetan
tristura, zoritxarra ikusten eta kontatzen ditugu. Hori geratzen zaigu gogoan. Baina,
izan, kristauok esperientzi gozorik ere izaten dugu: pertsona bezala, eta kristau
fededun bezala. Izan duzu inoiz antzeko gozoaldi sakon beterik zure kristau bizitzan?
Non? Nola?
b) Garizumako ekintza guztiak honetarakoxe datoz: Jainkoarengana hurbildu eta
Pazko aldian Jesus berarekin bere antzeko hitzekin gozatzea: "Hauxe da nire
semea, nire Maitea!” Honen berri daukatenek diotenez, mundu osoa ere ez da ezer
hoerrelako unetxo bateko poz-betekadaren ondoan. Horrelakorik ez da dendetan
saltzen. Kristau bizitzak beharrezko ditu horrelako gozoaldi batzuk; hagatik da
pertsona pozgarria, itxaropentsua. Hori gabe, kristau tristeak izan behar, iheskorrak,
lotsatiak. Zer egin genezake, horelako ezti-tantatxo bat txastatzeko? Ez duzu
ezagutzen Tabor mendi antzekorik zure bizitzan?
d) San Pedro eta lagunak prest zeuden bertan txabolaginen hasteko, beren
buruarekin ahaztuta. Baina Jesusek ez du nahi txabolarik, geltokirik, abiadan dijoa
Aitak erakusten dion bidean aurrera. “Ikusi duzuenaren berri ez eman inori, ariketa Gizonaren Semea hilen artetik piztu arte”. Esan ez, baina beste guztiak igarri
bai egingo zien hiru ikasle ikusleei. Jesusek, pozik sakonenaren barruan ere, gogoan
dauka bere azkena, Kalbarioa, hara arteko bide latza. Gozoaldiak ez dira bertan
gelditzeko, biderako indar-iturri baino. Bizian Gorako bidean izaten ditugu horren
antzeko gozoaldiak Jesusen ondoan. Bagoaz barruratzen pozezko esperientzi hoiek,
gero beste arpegi batekin agertzeko? Konta itzazu horrelako batzuk, elkar
gogoberotzeko.
OTOITZA: Gure zeruko Aita! Egin ahalak egin dituzu guri diguzun maitasuna
agertzeko. Batez ere, zure Seme Jesusen bitartez. Berarengan entzuten dugu
geuretzat esanda bezala, zure Aita-bihotzaren agerpen hau: "Hauxe da nire semea,
alaba, nire maitea". Zer egin guk, Aita, zuri maitasunez erantzuteko? Argi
ezaizkguzu, arren, gure bihotzeko begiak, zure maitasun-dohai eta eskaintza hauek
gogoan erabiliz, zure seme-alaba izateaz poztu eta bizi berriz bete gaitezen
GARIZUMAKO l. IGANDEA B
SARRERA
1.GARIZUMA... Guk nagusiok gogoan ditugu lehenagoko garizumak
zekartzan ondorenak, eginbeharrak: Bijiliak, barauak, elizkizun luzeak,
gurutzbideak, sakramentuak, mixinak.. Eta dantzak, erromeriak eta
antzeko zerak uxa. Gaur egun zer da Garizuma? Guk nolako Garizuma
nahi dugu eta zertarako? Bizian Gorako kideok behintzat Garizuma
gaurko giroan bizi behar dugu, Jesusi geertuagotik jarraituz.
2. Gizakia mugikorra, aldakorra da; zintzoa izatekotan, sarri sortzen zaigu
bideak zuzendu eta gogoa bizkortu beharra. Modu batera edo bestera,
baina Garizumaldi bat beharrezkoa dugu gaur ere. Berez eta erraz jotzen
dugu lasaikerira, Jesusen bideak alde batera utziz, kristaubide garbitik
alboratuz. Kotxeak ere noizean behin ITVra eraman behar izaten dira.
Eta guk geure burua ez? Ala zuzendu beharreko zerbait agertuko ote
zaigun beldur?
Jauna, ni onik atera.
Jauna, zatoz laister ni laguntzera.
Aska nazazu sufrimendutik, beldurretatik, hondamenditik,
poixkanaka hondatzen dijoan bizikeratik,
eta heriotz-zulo ilunetik.
. Ondasun hutsa zeran Aita, zatoz!
Salbu nazazu nere eta besteen txarkeritik.
Ene Jainko, zatoz!
Emaidazu zure indarra.
Erakus ezaidazu sufritzen,
eta nere zoritxarrei aurre egiten.
JESUKRISTOREN EBANJELIOA SAN MARKOSEN LIBURUTIK: Mk1, 12 - 15
Aldi hartan, Espirituak basamortura eraman zuen Jesus. Berrogei egunez egon
zen basamortuan, eta Satanasek tentaldian ipini zuen; basa-piztien artean zegoen,
eta aingeruak zeuzkan serbitzari.
Joan preso sartu zutenean, Jesus Galileara joan zen, Jaungoikoaren berri ona
iragartzera; eta hauxe esaten zuen: “ Ordua bete da, hurbil da Jaungoikaren
erreinua. Bihotz-berri zaitezte eta sinetsi berri ona”
A) Barau eta bijilia egitea beti dago ongi; baina zergatik edo zertarako
egin? Espiritu Santuak eraman behar gaitu sakoneko bizitzara: "Espiritu
Santuak basamortura eraman zuen Jesus". Basamortua: bakarrean
eta isilean geu Jaungoikoaren aurrez-aurre jartzeko. Eta honek leku, ordu
eta giro bereziak eskatzen dizkigu: Zer izango litzateke gaur guretzat
basamortura Jesusekin joatea? (Isildu eta konpartitu)
Garizumaldian leku, giro, jardunaldi bereziak behar ditugu “bihotzberritzeko”. Tentaldiak izateraino jokatu behar dugu. Nolako tentaldiak
izaten ditugu Garizumaldian Jesusi jarraitzeko orduan?
B) Zeinbat garizuma joan zaizkigun bizitzan! Nolako esperientzia
daukagu? Eta aurten zer? Gerotik gerora luzatzen joan? Gogora gaurko
Jesusen larrialdiko deia: "Jesus hauxe esaten hasi zen: "Ordua bete
da, hurbil da Jaungoikoaren Erreinua. Bihozberri zaitezte eta sinetsi
Berri Ona". "Ordua bete da". Zer diosku honek? Ze ordu esan nahi digu?
Nondik datorkigu dei hori?
D) Ez da dei hutsa; deiari erantzuten dionarentzat itzelezko ondorena:
“Hurbil da Jaungoikoaren Erreinua? Aitaren esanera jartzen bagera,
zorionekoak izango gerala. Hori da Aitaren Erreinua: Jesusen antzera,
bere bihotz beteko seme-alaba izatea; geure artean sekulako bake eta
bizipoza txastatzea. Eta zoriontasun hau ezin da eskuratu, Espiritu
Santuaren eraginez eta geure ahaleginez baino. Benetan jokatzen
duenak jasoko du saria. Hori bakarrik pozez beteko da Pazkuetan, Jesus
Berbiztuarekin batera: harako bidean Berari jarraitzen diona. Fiatzen al
gera Jaunaren eskaintza honekin? Zeinbat jokatzeko gaude prest?
OTOITZA: Gurutzean gugatik hiltzeraino iritsi zinen Jesus maitea! Jaso
dugu zure dei-gonbitea: "Zatozte Nedekin batera, pekaturako hil eta
Aitaren bizi berriz betetzera". Eskerrak Jesus, gonbite haugatik! Aurtengo
Garizuma benetan hartu nahi dut. Bai, niretzat ere "ordua bete da".
Nahiko denbora eman dut erdizka zure atzetik. Lagun ezaidazu, katigu
guztietatik askatu eta pozik jarraitu dezaizudan. Oraingoan nahi dut,
Jesus Jauna
No hay comentarios:
Publicar un comentario